Edvin

igår släppte jag ut våra katter, Edvin och Dexter
sen när jag skulle släppa in dom kom ingen av dom, men där emot hörde jag lilla Edvin jama någonstans i mörkret, antog han satt i ett träd så bad Mattias gå ut och kolla.
mycket riktigt satt lilla Edvin högst upp i en talltopp och Dexter nedanför på en sten och kollar upp på han. haha
för bara någon dag sedan gjorde han samma sak men då satt han inte så högt så Mattias kunde hämta ner han.
nu när han försökte klättra upp och hämta han gick det inte lika bra, hela tallen vinglade, katten var för högt upp och grenarna för dåliga.
slutade bara med att Edvin blev rädd och sketMattias skalle! hahahhaa
hans kommentar när han kom ner "ja jag tyckte väl det börja lukta skit"
jag dog kan jag lova!!

så resten av kvällen/natten/morgonen var vi ut och lockade och försökte få ner han men han vägrade.
ringde brandkåren men dom jävlarna ville ha 600-700:- för att hämta ner han :o
va lite dyrt tyckte jag så i morse ringde Mattias vår granne Roger, han har en lyft och var så underbart snäll och kom med den och plocka ner vår lilla kissekatt :)

han blev inte ens rädd när dom kom där i korgen och skulle hämta han, annars brukar dom ju kloa fast sig å vägra släppa, men Edvin gick ut på en gren och mötte dom och följde med så snällt så!
längta nog efter oss ;) hehe
om inte annat efter mat.. :)


där uppe sitter han, räddharen våran ♥

räddningspatrullen :)




Kommentarer
Postat av: Malin

HAHA jag dör! sket i hans skalle!

2012-03-10 @ 02:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0