tacopaj

igår var jag duktig och gav mig in på att göra en tacopaj.
den blev bäst
asgod var den!
nästan lite stolt,
alla som känner mig vet hur mycket jag hatar att laga mat
dessutom är jag inte ens bra på det.

prova själv och se om ni har samma skills som mig :)

recept och resultat;



Ingredienser

pajdeg:
2 dl mjöl
100 g smör
2 msk vatten
400 g köttfärs

fyllning:
1,25 dl vatten
1 påse tacokrydda
2 dl creme fraiche, paprika & chili smak
150 g riven ost

Tillagning


1. Pajdeg:
Sätt ugnen på 225°C.
Blanda mjöl och smör till en grynig massa.
Tillsätt 2 matskedar vatten och arbeta snabbt ihop degen.
Låt vila kallt en stund.
Tryck ut degen i en smord pajform.
Förgrädda pajskalet ca 10 min.

2. Fyllning:
Bryn köttfärsen i lite margarin.
Tillsätt krydda och 1,25 dl vatten.
Rör om.
Låt sjuda på svag värme 10-15 min.

3. Lägg köttfärsfyllningen i pajskalet och bred över crème fraîche.
strö till sist över osten.

4. Grädda pajen 10-15 min eller tills osten smält och fått fin färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0