Panik!

idag har inte varit en vanlig dag kan jag meddela!
ringde min barnmorska idag då bebisen inte sparkar/rör sig alls mycket längre + har jag fått klåda på fötterna och upp mot vaderna.
hon tyckte jag skulle ringa förlossningen i Gävle direkt ist för hon skulle ändå vara tvungen att rådfråga dom.
ringde och hon sa i princip "kom in på en gång" så med hjärtat i 110 ringde jag Mattias som kom hem och vi packa in allt i bilen utifall det skulle vara något och bebisen skulle komma ut.

väl i Gävle gjorde dom en massa undersökningar, klämnde och kände sen fick jag ligga med CTG som visade att allt såg bra ut men dom tyckte jag hade många sammandragningar (som jag absolut inte känner av?) så dom ville kolla så jag inte börjat öppna mig och dom skickar hem oss när vi bor så långt ifrån.
hade inte öppnat mig något så då fortsatte det mot ultraljud för att se hur stor bebisen är, hur flödet i navelsträngen såg ut och även kolla hur mycket fostervatten som fanns där inne.
allt såg bra ut även där och efter massa mätningar uppskatta dom att bebisen nu väger 3749g!!
nu i vecka 38+1 :/
hur mycket ska den då inte väga om 2 veckor när vi har tid eller kanske 4 veckor om jag måste gå över?! uuuh
hoppas på att den vill komma ut liiiite tidigare :)
även läkaren verkade lite oroad över detta..
låg PRECIS under stäcket för "över normalt", fattar ni då? haha

ska i morgon och ta blodprov sjukhuset för att kolla levern med tanke på klådan, kunde bli igångsatt tidigare sa läkaren beroende på vad det visar.

stackars Mattias var så nervös så han höll på att svimma när vi stod i receptionen bara, hur ska det då gå för han när det väl är dags? haha

kom ut nu


Kommentarer
Postat av: Sandra

Elin, jag är stup-säker på att allt kommer gå kanonbra! Du får väl hålla din macho-karl i handen under tiden och lugna honom ;)

2012-01-13 @ 07:52:10
URL: http://trick.blogg.se/
Postat av: Malin Jonsson/ hemtjänsten :P

Men gud så nervöst!! haha stackars honom :P men det kommer gå bra ska du se!:)kram!

2012-01-13 @ 13:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0