1+1=3

ja vem kunde tro att jag 12h efter mitt senaste blogginlägg skulle sitta med värkar och lilla Agaton var på väg ut :)
onsdag den 1/2-2012 för att vara exakt

somnade ca halv 1 den natten, kände INGET.
vaknade 3.45 och behövde gå på toa, på väg tillbaka till sängen kände jag den gamla vanliga mensvärkskänslan så tog värmekudde å värmde den.
väl i sängen igen kände jag att det kom som i vågor och jag började klocka tiden. ca 6min mellan.
väckte Mattias och sa att nu kanske det var på g så han skulle vara berädd.
tog en dusch ca en halvtimme men gick inte över.
bad Mattias ringa förlossningen som vela att vi skulle komma in då jag inte kände bebisen och vi hade varit på koll över det innan.
suck tänkte jag, vill inte åka in redan å bli hemsickad..
kom in vid 07 tiden, precis vid personalbyte så hon vi pratat med tog oss in på ett rum där jag fick ligga i CTG, lämna urinprov och så skulle hon kolla om jag var öppen något så hon kunde informera den nya perosnalen.
öppen 5cm.. REDAN, fick en chock!
så hon följde oss till förlossningsrummet där dom förberedde EDA och jag fick lustgas.
lustgas, vilken uppfinning, mirakel!! bästa någonsin :)
tog asbra på mig och jag var i min egna lilla värld, hörde dom prata men inte ett ord jag kunde förstå.
dom fick ta av mig den flera gånger då jag var helt borta :) hehe
Edan där emot tog inget.. dom satte om den men det var ca 2min innan krystvärkarna började så den hann inte hjälpa något.

vad som hände från att vi kom in på salen till att lille Agaton kom ut är därför lite oklart men Mattias skötte sig bra och ut kom lille Agaton 11.07
4562g och 53cm lång. en riktig tjockis :)
tror både vi och personalen blev lite chockad över att det gick så fort och bra med tanke på hur stor han var :)
trodde jag skulle spricka hela vägen men icke! något litet stygn, men det får visst dom flesta.

men jag ska säga er, blödde en hel del efteråt och fick hemska eftervärkar, fick en spruta för de men när dom ska trycka på magen för att få ut blodet och känna på livmodern.. FYFAN!!
det är fan värre än att föda barn, kan ju vara för man inte fick använda den ljuvliga lustgasen iofs ;)

jaja, det var iaf en snabb berättelse hur lilla Agaton kom till världen :)
så nu är han äntligen här och är en riktig liten gobit ♥
blir redan i morgon 1vecka gammal!
hur kan det gå så fort?!


läser grattis-sms med gofisen :)


mys med pappsen :)




hemfärden, redo att möta kylan och världen :)



Kommentarer
Postat av: Louise Mårtensson

Jätte kul o läsa, o skönt att allt gick fort och bra :) O så söt han är! :) Hoppas jag får se honom nå tag! :)

2012-02-07 @ 21:07:02
URL: http://louiiiiiseee.blogg.se/
Postat av: malin

Åh vilken tur att det gick så fort för dig :) Och vad söt han är, fint namn har han fått med :)

Gör verkligen ont när dom trycker på magen efter förlossningen, moderkakan hade fastnat i mig som dom drog och drog, gjorde så himla ont =/

Skönt att allt gick bra för er iallafall :)

2012-02-07 @ 21:07:47
URL: http://maliiinjonsson.blogg.se/
Postat av: Emilie

Åhh vad härligt Elin.. Han är jätte fin :)

2012-02-07 @ 23:06:18
URL: http://mittnyalivibokstaver.blogg.se/
Postat av: malin

Nej det var inge vidare, vet inte hur den fastnade, tog 25 minuter att få ut den. Händer ibland att man får bl sövd för att ta ut den, så jag hade tur att jag slapp det :)



Det var ingen liten kluns ni fick precis :) Du som är så liten kan inte förstå hur han fick plats i dig, vägde ju ett par kilo :) Måste vara skönt att vara av med magen iallafall, fast efter ett tag saknar man den ändå lite :)



Hoppas allt är bra med er ! :)

2012-02-08 @ 06:33:39
URL: http://maliiinjonsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kul att få se lite bilder och läsa om hur allt gick! Hoppas att vi snart kan komma hem till Bollnäs, och att vi då får komma och pussa på guldklimpen! :D Stort grattis!!

2012-02-08 @ 07:27:51
URL: http://trick.blogg.se/
Postat av: anna arvidsson

Grattis :)

2012-02-08 @ 13:05:00
Postat av: Camilla

Åh va söt han är lilla Agaton! :)

2012-02-08 @ 16:29:15
Postat av: Emelie

Vilken söt liten kille! Stort Grattis till er!:)

2012-02-08 @ 18:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0