jultider

här var det länge sedan något hände, men ändå hänger några tappra läsare kvar?!
det är redan december och jag har fått uppleva min första födelsedag som mamma
underbart!
 
Agaton växer och växer men går inte upp så mycket i vikt :/
han är nu 10månader och väger fortfarande inte 10kg, har legat på 9kg sedan augusti/september någon gång tror jag?
så han har dalat en del på den kurvan.
iofs har han haft magsjuka och ätit dålig + att han inte är still 1sekund! haha
 
annars mår han bara bra!
är inne i en period nu då han är såå glad! värmer i hjärtat!
förut fick man kämpa för att få sig ett skratt men nu skrattar han och är glad hela tiden!
räcker med att man säger "nu kommer jag och tar dig" så kiknar han och skyndar sig iväg! ♥
 
han har bytt sin militärålning mot att krypa i 110km/h, ställer sig upp och går efter möbler/väggar mest hela tiden, kan stå korta stunder själv och ibland kan man lura han att ta något steg :) fegis där.
kan bara han vill!
 
pratar mer och mer
kan nu säga; titta (1miljon gånger om dagen!), mamma, pappa, tisse (kissen), ejdå (hejdå), ejdu (hejdu), tittut
och så förstår han vissa ord nu, frågar man vart t.ex. lampan, kissen eller så är så tittar han, pekar och säger titta. haha
duktiga killen!
 
liten uppdatering om läget
 
snart är Agatons första jul här också!
jag brukar vara dålig på att komma på bra julklappar men denna jul har faktiskt fantasin flödat :)
hoppas alla blir nöjd också!
8månaders buse!
9månader
köra bil är det bästa som finns :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0