sockerberoende?

sockerberoende, finns det?
enligt vissa, och andra inte.


jag är världens största godisråtta om jag får säga det själv.
när jag gick gymnasiet och bodde själv levde jag på godis, dricka och mackor.
gott.
ungefär såhär;
• dricka och macka till frukost
• godis till lunch
• godis, dricka och macka till middag.

jag kan inte tänka mig ett liv utan godis.
jag har lyckats, genom att tvinga mig själv att sluta dricka så mycket dricka.
händer nångång ibland.
godis där emot, går INTE!
när jag väl bestämt mig går det inte att sluta tänka på godis.
jag vet att jag inte får, det gör mig ÄNNU mer sugen på godis.
jag blir galen.

jag får panik om jag inte får godis, frustrerad så jag skakar, humöret går i bott, men samtidigt ångest över att jag inte kan sluta.
jag förvandlas till Hitler, Hulken, Spindelmannen, ja allt på samma gång.
letar överallt efter nått sött att stoppa i mig.
vad som helst!!
till och med så jag kan leta i soffan mellan kuddarna eller under sängen.

vet någon nå som hjälper?!
bli beroende av något annat kanske? :)

så vad tror ni?
sockerberoende, sant eller falsk.


jag skulle jämföra det med t.ex rökning eller snusning.

Kommentarer
Postat av: Frida

Det är klart det finns sockerberoende och det är säkerligen lika starkt om inte värre än snusning och rökning :P Du ÄR sockerberoende! Försök vara helt utan i två veckor och så får du stå ut med att vara hulken så ska du se att det går över sen :)

2010-10-12 @ 20:44:25
URL: http://fridahallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0